Home / Управление общественными отношениями / Вдовиченко А. С., Стоянов А. С. Влияние дизайна сайта вуза на его посещаемость (на примере АГЗ МЧС России)

Вдовиченко А. С., Стоянов А. С. Влияние дизайна сайта вуза на его посещаемость (на примере АГЗ МЧС России)

Вдовиченко Анна Сергеевна – студент 2-го курса

Академии гражданской защиты МЧС России

(направление «Реклама и связи с

общественностью», уровень бакалавриата)

ny_t@mail.ru

Стоянов Александр Сергеевич – доцент

кафедры рекламы и связей с общественностью

Академии гражданской защиты МЧС России

кандидат социологических наук

stoianoff@mail.ru

Vdovichenko Anna Sergeevna – 2rd year student of the

Academy of Civil Defense EMERCOM of Russia

(direction «Advertising and

Public Relations» undergraduate level)

ny_t@mail.ru

Stoyanov Alexander Sergeevich – associate professor

of the department of advertising and public relations

Academy of Civil Defense EMERCOM of Russia

candidate of sociological sciences

stoianoff@mail.ru

 

Влияние дизайна сайта вуза на его посещаемость (на примере АГЗ МЧС России)

Аннотация: В статье рассмотрен дизайн сайта Академии гражданской защиты МЧС России, который является одним из важных в формированиях положительном восприятии пользователя при посещении сайта. Проведено исследование в форме онлайн фокус-группы. Было выявлено отношение респондентов к дизайну сайт и основные недоставки. Проведен анализ сайта по принципам и законам проектирования UX/UI-дизайна и выявлены недостатки. Сформированы рекомендации по улучшению дизайна сайта АГЗ МЧС России.

Ключевые слова: Академия гражданской защиты, дизайн сайта, интернет-ресурс, интерфейс сайта, МЧС России, сайт образовательного учреждения, посещаемость сайта, пользовательский опыт, фотографии на сайте, элементы сайта, UX/UI.

 

Influence of the university website design on its attendance (on the example of Civil Defense Academy of EMERCOM of Russia)

Abstract: The article discusses the design of the website of the CDA of EMERCOM of Russia, which is one of the most important in the formation of a positive perception of the user when visiting the site. A study was conducted in the form of an online focus group. The attitude of respondents to the design of the site and the main shortcomings were revealed. The site was analyzed according to the principles and laws of UX / UI design, and the shortcomings were identified. Recommendations for improving the design of the CDA of EMERCOM of Russia website were formulated.

Keywords: Civil Defense Academy, website design, Internet resource, website interface, EMERCOM of Russia, educational institution website, website traffic, user experience, photos on the website, website elements, UX / UI.

 

Текст статьи в PDF

Рецензия